POHJOIS-SUOMEN ORTODOKSINEN SEURAKUNTA

USKONNONOPETUS

Oman uskonnon opetus on jokaisen lapsen perusoikeus – myös ortodoksien. Heidän ei siis tarvitse osallistua valtauskonnon tai elä­män­kat­so­mus­tie­don opetukseen, vaan kunnan on järjestettävä oman uskonnon opetusta, jos kunnassa on vähintään kolme oppilasta, joille opetusta pyydetään. Tärkeää on siis että vanhemmat pyytävät opetusta jo heti  kouluun ilmoittautumisen yhteydessä.

Opetus järjestetään joko oppilaan omassa koulussa tai keskitetysti jossakin koulussa, jossa oppilaat käyvät omalla uskontotunnilla. Vaihtoehtoisesti seurakunta voi järjestää opetusta, jos kunnan alueelta ei löydy tarvittavaa kolmea oppilasta.
Uskonnonopetuksesta ja siihen liittyvistä asioista voi kysellä seurakunnan kirk­ko­her­ran­vi­ras­tos­ta:

Torikatu 74, 90120 Oulu
sähköposti:  pohjoinen(at)ort.fi